GİRİŞ YAP
ÜYE OL
FAVORİLER
Basın

Reflections'ın hedefi Victoria's Secret

Reflections’ın tasarımlarını gerçekleştiren Nilgün Özgün ve şirketin başkanı Mehmet Özgün, halen Türkiye?nin yanı sıra ABD, Bulgaristan, Romanya’da olmak üzere 19 mağazaya sahip.

 

 

06/10/2008 02:00

 

 

Dedesinin Malatya'da el tezgâhında kumaş dokuyarak başladığı tekstil macerasına torun Mehmet Özgün, yarattığı Reflections markasıyla uluslararası boyut kattı. Reflections ABD'deki mağazasıyla Victoria's Secret'la rekabet ediyor

Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

 

 

İSTANBUL - Aziz Özgün’ün 1947’de Malatya’da el tezgâhında dokuma kumaş üreterek temellerini attığı Özgün Çamaşır Sanayi, torunu Mehmet Özgün’ün yarattığı Reflections markasıyla uluslararası boyuta taşındı. Türkiye’nin yanısıra ABD’de New Jersey’de, Bugaristan’da ve Romanya’da toplam 19 mağazası bulunan kuruluş, önümüzdeki yıl mağaza sayısını 30’a çıkarmayı hedefliyor. Reflections markası altında iç çamaşırından, mayoya, gecelikten çoraba kadar bir kadının ihtiyacı olan pek çok ürünü üreten, müşterileri arasında eski başbakan Tansu Çiller’den sanatçı Hülya Avşar’a kadar bir çok ünlü kadın bulunan Özgün Çamaşır’ın 60 yıllık mazisi bulunuyor. Dedesi Aziz Özgün’ün 1940’lı yıllarda el tezgâhında dokuduğu kumaşları Malatya ve civar şehirlerde sattığını söyleyen Özgün Çamaşır Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Özgün şöyle devam etti:
“Dedemden aldığı işleri biraz daha geliştiren babam, 1947’de konfeksiyonculuğa başlamış. Bir süre bu işi yaptıktan sonra ailecek İstanbul’a geldik. 1968’de Beşiktaş’ta küçük bir tuafiye dükkânı açtık. Dükkânda sütyenden külota, gecelikten kumaşa bir çok ürün satıyorduk. 1974 yılında babamı kaybettim. O dönem lisede okuyordum. Bir taraftan okula devam ettim diğer taraftan da ailemi geçindirmek için dükkânda çalışmaya başladım.” 

Sultanhamam’da yetişti
Bir süre sonra sektörde branş- laşmanın başladığını ifade eden Özgün, bunun üzerine pek çok şey sattığı tuafiye dükkânını sadece kadın iç çamaşırı satan bir mağazaya dönüştürdüğünü anlattı.     
1982’de askere giden Mehmet Özgün, dönüşte Sultanhamam piyasasında toptancılığa başladı. 1983-1997 yılları arasında Sultanhamam’da ticareti öğrenen, Anadolu insanını tanıyan Mehmet Özgün, 1997 yılında artık üretime geçme zamanının geldiğini düşündü. Yine bildiği işi, kadınlar için iç çamaşırı üretmeyi planlayan Mehmet Özgün, bunun kolay olmadığını gördü. Çünkü piyasada kaliteli sütyen yapacak ne doğru dürüst makine ne de usta vardı. Bunun üzerine 10 kişilik bir ekip kurup, Çağlayan’da 250 metrekarelik yer kiralayan Mehmet Özgün, yurtdışından dantel ve kumaş getirdi. İlk etapta aylık 5 bin adet sütyen ürettirdi. Üretilen bu sütyenler büyük ilgi görünce bu Özgün’ü cesaretlendirdi. 
Bugün aylık 55-60 bin adet iç çamaşırı ürettiklerini söyleyen Mehmet Özgün, “Biz kadınların dışı gibi içinin de güzel olmasını istedik. Bu amaçla son derece kaliteli kumaştan, şık iç çamaşırları yaptık. Bizim sütyenlerimizin fiyatı 70 YTL civarındadır. Tıpkı kalitemiz gibi fiyatımız da yüksektir” diye konuştu. Buna rağmen satışlardan memmun olduklarını ifade eden Mehmet Özgün, “Bu yıl 5 milyon dolar, önümüzdeki yıl 7 milyon dolar ciro hedefliyoruz. 2010’da yeni açılacak mağazalarla birlikte ciromuz da 10 milyon dolara çıkacak” açıklamasında bulundu. Mağazalaşma konusunda da bilgi veren Özgün şunları söyledi:
“Romanya’da Bulgaristan’da mağazamız var. Amerika’daki ilk mağazamızı New Jersey’de bir alışveriş merkezinde 225 metrekarelik alanda dünyaca ünlü iç giyim markası Victoria’s Secret’ın yanında açtık. Şuanda yurtiçi ve yurtdışında toplam 19 mağazamız var. Önümüzdeki yıl sonunda 30 mağazaya ulaşmak istiyoruz.” 
Reflections markasının özel müşterilerinin olduğunu söyleyen Mehmet Özgün, Yıldırım Mayruk, Cemil İpekçi, Cengiz Abazoğlu gibi modacıların ürünlerini tavsiye ettiğini, müşterileri arasında eski başbakan Tansu Çiller ve sanatçı Hülya Avşar’ın da olduğunu söyledi. 

20 YTL’ye sokaktan model buldu
Reflections’ın tüm modellerini başında Nilgün Özgün’ün bulunduğu beş kişilik bir tasarım ekibi yaratıyor. Her yıl koleksiyona üç dört yeni model eklediklerini söyleyen Özgün, “17-55 yaş arası çalışan modern kadınlara yönelik ürünler yapıyoruz. İşe sütyen külot üreterek başlamıştık, daha sonra müşterilerimizden gelen talep üzerine mayoya ve bu yıl da geceliğe girdik” dedi. 

‘Çok kişiyi soydum’
Yeni modelleri önce kendisinin, ailesinin, çalışanlarının hatta misafirlerinin üzerinde denediklerini belirten Özgün, “Çok kişiyi soymuşluğum vardır” diyor. Türkiye’de sanılanın aksine kadınların küçük göğüslü olduğunu belirten Özgün, büyük göğüslü kadın bulma maceralarını da şöyle anlattı: “Büyük göğüslü kadınlar için bir model yapmak istiyorduk. Bunun için model bulmamız lazımdı. Bunun üzerine haber saldım. Bize modellik edecek kadınlara 20 YTL vereceğimiz söyledim. Çağlayan ve civarında oturan kadınların akınına uğradık. Çoğu kocasından gizli gelmişti. Onların üzerinde deneyerek yeni bir model yarattık.”

 

 

 

 

Çiller ve Avşar’a iç çamaşırı sattı Victoria’s Secret’ın karşısına dikildi

Meltem KARA

11 Mart 2008 - 00:00 Son Güncelleme : 11 Mart 2008 - 10:38

Başbakanlığı döneminde Tansu Çiller’e de iç çamaşırı satan iç giyim markası Reflectionstions, mayo üretimine de giriyor.

New Jersey’de bir alışveriş merkezinde, yanında mağaza açtığı kadın iç giyim ikonu Victoria’s Secret’a da kendi ülkesinde kafa tutuyor. 

GEÇMİŞİ 1947 yılına dayanan, 1996 yılında da Reflections markasıyla iç giyim üretimine başlayan Özgün Çamaşır, iç çamaşırında yakaladığı başarının ardından 2008 yılında mayo üretimine de başlıyor. 2008 yazı için mayo koleksiyonlarını hazırladıklarını söyleyen Reflections markasının sahibi Mehmet Özgün, "Müşterilerimiz ve satış noktalarından ’İç çamaşırında bu kadar başarılısınız bikini üstünü de çok iyi yapacağınıza inanıyoruz’ gibi ciddi tepkiler aldık. Bizde bu taleplerden yola çıkarak mayo üretmeye karar verdik. Mayo da model ve renk değişebilir ancak kalıp değişmez. Bu nedenle gelen talebi karşılayacağız" dedi. Reflections markasının satış kaygısı taşımadığını belirten Özgün, "Mayo üretimine girerek ürünlerimizi çeşitlendiriyoruz. Bu çeşitlilik bize yarar sağlar" diye konuştu. 

KOMŞUSU VICTORIA’S SECRET: A kategorisindeki bayanlara hitap eden Reflections, Türkiye’de 450 satış noktasında yer alıyor. Özellikle Doğu Avrupa ülkelerinde tanındıklarını aktaran Özgün, dördü Bulgaristan ve Romanya’da olmak üzere yurtdışında toplam 10 mağazalarının bulunduğunu belirtti. Bu yılın başında da Amerika’daki ilk mağazasını New Jersey’de bir alışveriş merkezinde 225 metrekarelik alanda dünyaca ünlü iç giyim markası Victoria’s Secret’ın yanına açtıklarını ifade eden Özgün, Türkiye’de Uşak, Denizli, BursaBodrumAnkaraİzmir ve İstanbul’da yer aldıklarını dile getirdi. 

AVRUPA’DA C KATEGORİYE GİRER: Avrupa’nın meşhur markalarıyla rekabet edebilecek durumda olduklarını söyleyen Özgün, Hollanda ve Belçika’nın da içinde bulunduğu 10 ülkeden hammadde aldıklarını sözlerine ekledi. Fiyatlarının 35 ile 75 YTL arasında değiştiğini belirten Özgün, "Türkiye’de A katogorisi ürünler, Avrupa’da fiyat açısından C kategorisinde yer alıyor. Avrupa’da iç çamaşırı daha pahalı. Türkiye’de Avrupa fiyatlarıyla ürün satılamaz" dedi.

KÜÇÜK GÖĞÜS ODAKLI: Özellikle küçük göğüsler üzerine ihtisaslarının olduğunu vurgulayan Özgün, sözlerini şöyle sürdürdü: "Reflections 10 yıldır belli bir kitleye ulaştı. Markasıyla, modeliyle, rengiyle ve bedeniyle ürün sipariş eden müşterilerimiz var. Bu müşteri kitlemizi de alarak gençlerle ilerlemeyi düşünüyoruz. Gençlere hitap ediyoruz. Hedef kitlemiz 18 ile 50 yaş arasında." 

10 MİLYON DOLAR CİRO: Özgün, "Yılda 600 bin parça üretim yapıyoruz. Yaklaşık 10 milyon dolar ciromuz var. Yurtdışında çalışanların dışında 200 kişiye istihdam sağlıyoruz" dedi.

Çiller’e özel kalem müdürü aracılığıyla 200 iç çamaşırı

REFLECTIONS markasının özel müşterilerinin olduğunu söyleyen Mehmet Özgün, Yıldırım Mayruk, Cemil İpekçi, Cengiz Abazoğlu gibi modacıların ürünlerini tavsiye ettiğini söyledi. Müşterileri arasında Tansu Çiller’in de olduğunun altını çizen Özgün, "Çiller’in özel kalem müdürü sipariş ederdi. Çiller’e özel 200’e iç çamaşırı yaptım" dedi.

Krizden sonra üretime başladı

ŞİRKETİN geçmişinin 1947’ye dayandığını söyleyen Mehmet Özgün, "Sultanhamam’dan Osmanbey’e naklettik. İspanyol ve İngiliz markalarını getirmeye başladık. 2001 krizinde ithal malları satamaz olduk. Dolar yükselince ithal malları satmamız imkansız hále geldi. Biz de Kağıthane’de imalat yapmaya başladık" dedi.

 

"Kadınlar artık daha cesur , iç giyiminden utanmıyor"

Reflections markasının sahibi Mehmet Özgün Türkiye'de bütün kadınlarda tişörtten, gömlekten belli olmasın mantığıyla ten rengi, düz sutyen alma alışkanlığı vardı. Bu değişmeye başladı. Son iki yıldır dantele ilgi daha fazla" diyor. Firma Amerika'da Victoria's Secret'ın yanında mağaza açtı

 

 
axcum011.jpg 40 yıllık geçmişi olan Özgün Çamaşır firması, 1996'da Reflections markasıyla dünyaya açıldı. Tamamen ithal malzemelerin kullanıldığı ürünleri bugün 28 ülkede satılıyor. Geçtiğimiz günlerde de Amerika'da Victoria's Secret'ın yanında mağaza açtı. Mayo koleksiyonunu ise bu yaz sunacak olan firmanın sahibi Mehmet Özgün "Bu işi her ikisi de tasarımcı olan kızım Öykü ve eşim Nilgün'le birlikte yapmanın avantajlarından yararlanıyorum" diyor. Mehmet Özgün: Dantel ve saten ağırlıklı modeller ön planda. Dore, lame gibi parlak kumaşlar, nar çiçeği, gül kurusu, mor tonları ve petrol renkleri bizim gözdelerimiz. Nilgün Özgün: Siyah-beyaz kombinasyonları yine klasikler arasında. Artık beller yükseliyor. Biz de iç giyimi buna göre düzenlemeye başlayacağız. Leopar desenini de tekrar dirilttik. 2008 iç giyim modası nasıl özetlenebilir? Nilgün Ö.: Çalışan kadına ufak seksilikler katmak istiyorum. Çıplaklığı ön plana çıkarmak değil amacım, şık ve zarif kadın yaratmak. Şirin bir şey yaptığımda bile çocuksu değil, kadınsı bir ifade vermek istiyorum. 1950'lerin fistolu, fırfırlı havalarını sıkça kullanıyorum. Reflections tasarımlarında çizginiz nedir? "Erkek, sevgilisine sutyen alırken çok detaycı" Mehmet Ö.: Ben iç giyimin altındakiyle ilgilenmiyorum, bunu satmanın peşindeyim. Erkek gözüyle değerlendirdiğimde ise kadın bence hiçbir iç çamaşırını iki gün üst üste giymemeli. En az 15-20 sutyeni, 40-50 külotu olmalı. Çantasında mutlaka yedek bir külot taşımalı. Ayrıca ben de her erkek gibi iç giyimin biraz iç gıcıklayıcı olmasını isterim. Sutyen ve külotun takım olmaması ihtimalini düşünemem bile. Bu, her şey bittiği an olabilir. Bir erkek gözüyle kadın iç giyim firmasına sahip olmak nasıl bir şey? Mehmet Ö.: Erkek eşine alırken hiç ilgilenmiyor, seçimi karısına bırakıyor. Ama sevgilisine alıyorsa çok ince düşünüyor. Erkekler sutyen bedenlerini bilemedikleri için satıcıya eliyle tutarmış gibi yapıp vücut diliyle anlatmaya çalışıyor. Hatta Victoria's Secret bunu bir reklam panosunda kullanmış. Erkekler eşleri, sevgilileri için iç çamaşırı alıyor mu? Mehmet Ö.: Türk kadını aslında küçük göğüslü. 35-40 yaşlarından sonra göğüsler irileşiyor. İsrail ve eski Doğu Bloku ülkeleri de bizle aynı durumda. Ayrıca fast food beslenme tarzı sonucu "genç iriler" oluşmaya başladı. Nilgün Ö.: Onların tarzına ve yaşına uygun ürünler de yapmaya çalışıyoruz. Anneanne tarzı sutyenleri doğal olarak giymek istemiyorlar. Türk kadını vücut formuna göre daha çok hangi ürünleri tercih ediyor? "Kızım ve eşim tasarımcı, bunun avantajı büyük" Mehmet Ö.: Türkiye'de bütün kadınlarda tişörtten, gömlekten belli olmasın mantığıyla düz, ten rengi sutyen alma alışkanlığı vardı. Bu değişmeye başladı. Son yıllarda dantele ilgi arttı. Kadınlar artık iç giyiminden utanmıyor. Peki iç giyim modasına ne kadar hakimiz? Mehmet Ö.: Biz tüm malzemeyi Avrupa'dan kendi konusunda ihtisaslaşmış yerlerden alıyoruz ve tamamen Avrupa standartlarında ürünler yapıyoruz. Sutyenler 35 ile 75 YTL, body'lerimiz 85 ile 110 YTL arasında. Sizin fiyat skalanız nasıl? Modelin fiyatını artıran nedir? Mehmet Ö.: Kızım Öykü de İtalya'da moda tasarım okudu. O da satın almaya bakıyor. Eşim hem tasarımcı hem de ürünleri ilk deneyen kişi. Ailece çalışmanın faydası işte. Ailede başka tasarımcı var mı? Nilgün Ö.: Leopar desenlerini Denizli'ye yolladık ama Uşak'ta satmaz. Ya da Romanya'ya sunduğumuz ürünleri iç piyasaya sunmuyoruz. Çok düşük beller yurtdışında daha çok tercih ediliyor. Ama Anadolu'da çok talep görmüyor, orada insanlar daha muhafazakar. "Ankara'da bunlar çok satıyor ama Uşak'a bunları yollamayalım" diyor musunuz? Nilgün Ö.: İç giyim insanın kendine verdiği değerdir. Kapalı kadın da açık kadın gibi g-stringini de leopar desenlisini de alıyor. İstanbul'daki kapalı kadın ile Anadolu'daki farklı. Ama kapalı kadınların yüzde 50'si g-string giyiyordur. "Kapalı kadınlar daha çok frapan iç çamaşırı alır" efsanesi için ne söyleyebilirsiniz? "Yeni mayo modelleriyle küçük göğüslü kadınları da mutlu edeceğiz" Mehmet Ö.: Müşterilerimizi, özellikle küçük göğüslü kadınları dolgulu sutyenlerimizle memnun edince "Siz neden mayo da yapmıyorsunuz?" diye tepkiler almaya başladık. Üçgen bikiniler zaten olmayan bir göğsü iyice bastırıyor. Nilgün Ö.: Kadın kadınlığını hissedemiyor. Biz de dolgulu sutyenlerimizle mayo işine girdik. Mayo yapmak nereden aklınıza geldi? Nilgün Ö.: Mayoda straplezde dolgulu kaldıran modellerde çok iddialıyım.Bu konuda Türkiye'de bir ilkiz. Bu sene küçük göğüslü kadınları mayo modelleriyle mutlu edeceğiz. Hangi yenilikleri getiriyorsunuz? Mehmet Ö.: Dubai'de Kraliyet Ailesi'ne de iç çamaşırlarımızdan yolladık. Bir de Tansu Çiller ve Hülya Avşar'ın favori ürünleri vardı bizde. Tansu Çiller başbakanken bizden kendine özel külot yaptırdı. 70-80 tane yaptık. Ama otobüslerde bunlar çalınmış, sonra bir daha yaptık. Bunlar pamuklu, büyük bedendi.Nilgün Ö.: Hülya Avşar da Ayvalık'ta poplin kadın şortlarımızdan almış 17 tane, arkadaşlarına dağıtmak için. "Tansu Çiller'e özel külot yaptık"